A munkahely az egészségfejlesztés egyik kiemelt fontosságú színtere. Az egészségügyi problémák munkaképtelenséghez, teljesítmény csökkenéshez vezethetnek, ami a magas egészségügyi költségekben is megjelenik, tehát az egészségtelen munkakörülmények magas költségekkel járnak. A munkahelyi stressz megelőzése egészségügyi, etikai és gazdasági érdek is (Kopp, 2008). A felnőttek egyik legfontosabb krónikus stresszforrása a munkahely.
A munkahelyi stressz komolyan befolyásolja a teljesítményt, valamint a közvetlen és közvetett költségek révén csökkenti a termelékenységet és versenyképességet.
A munkahelyi egészségfejlesztés lényege a munkaadók, a munkavállalók és a társadalom közös erőfeszítése a munkahelyi egészség és jól-lét javítása. Ezen cél eléréséhez szükség van a munkaszervezet és munkakörnyezet javítására, az aktív dolgozói részvétel támogatására, valamint az egyéni kompetenciák erősítésére.
A munkahelyi egészségfejlesztés túlmutat a hagyományos, megszokott vállalati kompetenciákon. A munkavállalók egészségéért érzett vállalati felelősség új dimenzióinak a megjelenése figyelhető meg a munkahelyi egészségfejlesztési tevékenység végzése közben. A munkavállaló egészsége a munkáltató érdeke is. Az egészségmegőrzés és fejlesztés egy komplex folyamat, aminek sikeres kivitelezéséhez az egyéni és a szervezeti elköteleződés is szükséges. Számos olyan egészségfejlesztési feladat van, amit az adott szervezet képes saját hatáskörén belül megoldani Emellett azonban szükség van olyan szolgáltatókra, akik képesek támogatni a vállalatokat az egészségmegőrzés és egészségfejlesztés folyamatának sikeres kivitelezésében. Az egészség mellett azonban van még számos olyan híd, amely a vállalat teljesítménye és munkavállalói elvárásai közötti összeköttetést megvalósítja. Ha ezek a hidak (kommunikáció, tervezés, tevékenység, együttműködés stb.) egyre inkább használatba kerülnek, beépülnek a vállalati stratégiába és konkrét projektekben öltenek testet, akkor valós értékké válhatnak.
A kerület felnőtt lakosságának háziorvosi-alapellátási feladatai nem változnak.
Szolgáltató: Központi Háziorvosi Ügyelet Egészségügyi Szolgáltató Kft.
A Sürgősségi Pont helyszíne:
1039 Budapest, Csobánka tér 6.
Működési rend:
Hétköznap (hétfőtől- péntekig): 08:00-tól 20:00-ig
Telefonszám: 06/70-490-6899
Az Országos Mentőszolgálat hívószáma: 112
A SÜRGŐSSÉGI PONT keretein belül az alábbi esetek kerülnek ellátásra:
· Rendelőben megjelent sürgős ellátást igénylő betegek ellátása
· Területen halottszemle végzése
· Sürgős területi ellátás a háziorvos rendelési idejében
A beteg a sürgősségi ellátása esetén a Rendelőintézetben ellátásban részesül!
(NEM SÜRGŐS ESETBEN A SÜRGŐSSÉGI PONT A BETEGET A HÁZIORVOSHOZ IRÁNYÍTJA).
A sürgős ellátás után, a beteg állapotának megfelelően a lehetséges továbbküldési irányok:
· Mentővel a fekvőbeteg ellátó helyre irányítás
· Háziorvosi rendelésre történő irányítás
· Szakrendelőbe történő irányítás
· Helyszíni ellátás (definitív terápia, esetleg gyógyszerelés)
A sürgősségi ponton nem történik:
· rendszeresen szedett gyógyszerek felírása
· régóta fennálló panaszok ellátása
· beutaló kiadás (régóta fennálló panaszok esetén)
· táppénzre vétel
·közgyógyellátásban részesülőknek gyógyszerfelírás
·szakrendelésre időpontkérés
A Sürgősségi Pont egészségmegőrző, életmentő szolgáltatás. A háziorvos feladatköre nem változik.
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata